„Zerówka” to bardzo ważny czas w życiu sześciolatka, poznawanie otaczającego świata i wszelkie eksperymenty to podstawa !!  Na zajęciach w przedszkolu mój synek zrobił „rysunkowe” notatki z zajęć, po to aby po przyjściu do domu odtworzyć doświadczenie z kolorami. Tak oto z notatki  powstał nasz wpis ! Do doświadczenia potrzebowaliśmy: sześciu równych szklaneczek, trzech spodków, ręcznik kuchenny, trzy kolory farby (niebieską, czerwoną i żółtą) i wodę.  Następnie postępowaliśmy wg. zapisanych instrukcji. Najpierw do co drugiej szklanki wlaliśmy wodę, do każdej szklanki z wodą dodaliśmy jeden kolor podstawowy (czerwony, żółty i niebieski). Potem wszystkie szklanki zostały połączone wilgotnym papierem kuchennym, z którego powstał „papierowy wąż”, przez który będzie się sączyć zabarwiona woda. To, co działo się potem to zasady fizyk,i a w rezultacie, po dłuższym oczekiwaniu, w każdej szklance bez wody powstał nowy kolor. Mieliśmy w ten sposób już pięć kolorów !!!  Ważne do zapamiętania jest to, że przez mieszanie ze sobą farb możemy uzyskać nieskończenie wiele kolorów.

 

 

Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii
Zdjęcie galerii

Dodaj komentarz