„Zerówka” to bardzo ważny czas w życiu sześciolatka, poznawanie otaczającego świata i wszelkie eksperymenty to podstawa !! Na zajęciach w przedszkolu mój synek zrobił „rysunkowe” notatki z zajęć, po to aby po przyjściu do domu odtworzyć doświadczenie z kolorami. Tak oto z notatki powstał nasz wpis ! Do doświadczenia potrzebowaliśmy: sześciu równych szklaneczek, trzech spodków, ręcznik kuchenny, trzy kolory farby (niebieską, czerwoną i żółtą) i wodę. Następnie postępowaliśmy wg. zapisanych instrukcji. Najpierw do co drugiej szklanki wlaliśmy wodę, do każdej szklanki z wodą dodaliśmy jeden kolor podstawowy (czerwony, żółty i niebieski). Potem wszystkie szklanki zostały połączone wilgotnym papierem kuchennym, z którego powstał „papierowy wąż”, przez który będzie się sączyć zabarwiona woda. To, co działo się potem to zasady fizyk,i a w rezultacie, po dłuższym oczekiwaniu, w każdej szklance bez wody powstał nowy kolor. Mieliśmy w ten sposób już pięć kolorów !!! Ważne do zapamiętania jest to, że przez mieszanie ze sobą farb możemy uzyskać nieskończenie wiele kolorów.